loading...
The most updated posts
oliver بازدید : 119 شنبه 28 اسفند 1389 نظرات (0)
خلاصه :

: امروزه نانوفناوري به طور گسترده‌اي در حال ارتقاء و بهبود كيفيت بسياري از توليدات است. بسياري از صنايع مي كوشند به نحوي از اين فرصت بوجود آمده براي افزايش كارايي و كيفيت محصولات و كاهش قيمت آنها استفاده كنند. ماهيت نوپا بودن نانوفناوري و قرار داشتن آن در مراحل اوّليه كاربرد بسياري از صنايع كشورمان را قادر مي‌سازد در اين زمينه سرمايه‌گذاري كرده و به فكر استفاده از نتايج و مزاياي اين فناوري باشند. يكي از مواردي كه در حال حاضر نانوفناوري در آن به طور گسترده و مؤثري مورد استفاده قرار گرفته‌است پوشش‌دهي نانوساختاري است. ويژگيهاي پوشش‌هاي نانوساختاري در بسياري از موارد نسبت به پوششهاي معمولي بهبودهاي چشمگيري را نشان داده‌است كه از جمله آنها مي‌توان به افزايش سختي، مقاومت دربرابر خوردگي، سايش، پوسيدگي، آلودگي‌هاي محيطي و ... اشاره كرد.اين گزارش مي‌كوشد برخي از مهمترين كاربردهاي پوشش‌دهي نانوساختاري كه در حال حاضر مورد استفاده قرارگرفته و يا در آينده خيلي نزديك بكارگرفته خواهند شد، را بيان کند. در بخش‌هاي مختلف بيشتر به موارد قابل كاربست براي صنايع داخلي توجه شده‌است.

به دليل حجم بالاي نوشته مي توانيد ان را در ادرس زير مشاهده فرماييد:

http://nano.ir/papers/attach/1.pdf

منبع :سايت نانو


oliver بازدید : 60 شنبه 28 اسفند 1389 نظرات (0)
خلاصه :
شكي نيست كه بهداشت و درمان در حال حاضر از مقوله هاي بسيار پر اهميت در دنياي توسعه يافته امروزي تلقي مي شوند بگونه اي كه امروزه آغاز مبارزه با فقر را با شروع بهداشت و درمان يكسان مي دانند. جمهوري اسلامي ايران در راستاي تحقق عدالت اجتماعي و توسعه كشور به اين مقوله توجه خاصي مبذول داشته است و در اين راستا به موفقيتهاي چشمگير در منطقه دست يافته است. اختصاص 5/7 درصد از درآمد ناخالص ملي به اين امر، داشتن شاخصهاي بهداشت و سلامت بالاتر از ميانگين كشورهاي منطقه و پياده سازي برنامه هاي كشوري مبارزه با بيماريها از آن جمله اند. علاوه بر آن نانوتكنولوژي به عنوان فناوري پويا با قابليتهاي فراوان چندي است كه توانسته است تحولات گسترده اي در زمينه تحقيقات و توليد محصولات با خواص ويژه ايجاد كند. بهداشت و درمان نيز با توجه به اهميت ويژه اي كه دارند نيز از مقوله هاي عمده مورد توجه اين فناوري بوده است. گزارش پيش رو علاوه بر معرفي وضعيت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي در ايران و معرفي قابليتهاي نانوتكنولوژي در اين عرصه، ضرورت ورود ايران جهت دست يابي به اين فناوري در حوزه پزشكي و داروسازي مورد تاكيد قرار داده است.

به دليل حجم بالاي نوشته مي توانيد ان را در ادرس زير مشاهده فرماييد:

http://nano.ir/reports/attach/report_Health%20_830912.pdf

منبع: سايت نانو

oliver بازدید : 54 شنبه 28 اسفند 1389 نظرات (0)
خلاصه :
با توجه به تحقيقات به عمل آمده چهار ماده نانومتري هستند که کاربرد فراواني در صنعت لاستيک‌سازي پيدا کرده‌اند، چهار ماده مورد نظر عبارتند از: اکسيد روي نانومتري(Nano ZnO)، نانو کربنات کلسيم ،الماس نانومتري، ذرات نانومتري خاک¬رس .در اين گزارش به بررسي اثر اين مواد بر خواص لاستيک و همچنين به معرفي برخي شرکت‌ها که در زمينه توليد اين مواد وکاربرد آنها در صنعت لاستيک فعاليت مي‌کنند پرداخته مي شود.

به دليل حجم بالاي نوشته ميتوانيد ان را در ادرس زير مشاهده فرماييد:

http://nano.ir/papers/attach/nanorubber.pdf

منبع :سايت نانو

oliver بازدید : 55 شنبه 28 اسفند 1389 نظرات (0)
خلاصه :
كاربرد‌هاي‌ نانوتكنولوژي‌ ‌همه جا‌‌ همراه با هزينه كمتر، دوام‌ و عمر‌ ‌بيشتر، ‌مصرف انرژي‌ پايين‌تر، ‌‌هزينه نگهداري‌‌ كمتر و خواص بهتر است. يکي از چشم‌اندازهاي اميد‌وار‌کنندة اين تکنولوژي پيشرفته تحول در صنعت خودرو‌سازي مي‌باشد. يکي از اصلي‌ترين موضوعات نانو‌تکنولوژي، ساخت مواد با خواص جديد است. اين مواد‌ ارزش افزوده ‌‌بسيار بالا‌ و كارايي‌ بالاتري در تمام صنايع‌ خواهند داشت‌ كه ‌صنعت‌ خودرو‌ نيز از آن مستثني نمي‌باشد. ‌ ساخت بدنه‌هاي‌ سبكتر‌ و مقاومتر‌ براي خودرو، ساخت‌ لاستيك‌هايي با مقاومت‌‌‌ سايشي‌‌ بهتر، ساخت‌ ‌قطعات موتور با عمر چند برابر، ‌كاهش مصرف‌ سوخت خودرو،‌ ساخت باتر‌ي‌هايي با انرژي‌‌ ‌بالا‌ ‌و دوام بيشتر، نانوساختارهايي مبتني بر کربن به عنوان سوپر اسفنج هيدروژني در خودروهاي پيل‌سوختي، ساخت‌ حسگر‌ها‌ي چند منظوره براي كنترل ‌فرايند‌هاي‌ مختلف‌‌ در خودرو‌‌، ساخت‌ كاتاليز‌ور‌هاي‌ ‌‌اگزوز ‌‌خودرو جهت‌ كاهش آلودگي ‌‌هوا، لايه‌هاي خيلي‌‌ محكم ‌‌با خصوصيات‌ ‌ويژه‌اي مثل ‌الكتروكروميك‌ (رنگ‌پذيري‌ الكتريكي) يا خود‌پاك‌كنندگي‌‌‌ براي استفاده‌ در شيشه‌ها و آينه‌هاي خودرو و سازگار‌ كردن‌‌ خودرو با محيط‌‌‌زيست‌ و بسياري‌ از موارد ديگر‌ از جمله كاربرد‌هايي هستند‌ كه نانو‌تكنولوژي ‌‌در صنعت‌ ‌خودرو خواهد داشت .در اين گزارش پس از بررسي کاربردهاي نانوتکنولوژي در صنعت خودرو شرکتهاي فعال در اين زمينه معرفي شده و نمونه اي از فعاليتهاي تجاري در صنعت خودرو ارائه مي گردد .نمونه هايي از پروژه هاي نانو تکنولوژي در صنعت خودرو و معرفي سمينارهاي برگزار شده در سال 2003 از ديگر بخشهاي اي گزارش مي باشد.

به دليل حجم بالاي نوشته ان را در ادرس زير مشاهده فرماييد:

http://nano.ir/reports/attach/automotive13830515.pdf

منبع: سايت نانو

oliver بازدید : 78 شنبه 28 اسفند 1389 نظرات (0)
خلاصه :
از جمله مقوله‌هاي بسيار مهم در صنعت داروسازي بحث دارورساني کنترل‌شده به بدن است. همانطور که مي‌دانيم در روش‌هاي معمول مصرف داروها، چه خوراکي، چه تزريقي و چه ساير روش‌ها، دارو در سراسر بدن توزيع يافته و لذا علاوه بر اينکه تمام بدن تحت تأثير اثرات دارو قرار مي‌گيرد، و عوارض جانبي داروها بروز مي‌کند براي دست‌يابي به يک اثر خاص نياز به مصرف مقادير زيادي از دارو مي‌باشد. تاکنون تحقيقات زيادي جهت رفع اين مشکل صورت گرفته است و با ورود نانوتکنولوژي به عرصة تحقيقات علوم دارويي، استفاده از اين فناوري، در در دست‌يابي به دارورساني هدفمند نيز مورد توجه محققين قرار گرفته است. باتوجه به اينکه ذرات حاوي داروها از اهميت خاصي در توليد مواد دارويي برخودار هستند و ذرات در اندازه‌هاي نانو داراي خواص ويژه‌اي مي‌شوند که مي‌توانند در رفع مشکلات رايج دارورساني مفيد واقع شوند و عموماً توليد اين ذرات نيازمند روش‌هاي بسيار پيچيده‌اي نيست سعي شده است که مجموعه‌اي در خصوص کاربرد نانوذرات در دارورساني تهيه شود. به منظور گزارشي تحت عنوان - کاربرد نانوذرات در دارورساني - تهيه گرديده است. در اين گزارش در ابتدا به معرفي نانوذرات، اهميت بازارهاي دارورساني و تأثير نانوفناوري بر صنعت داروسازي و دارورساني و مزاياي استفادة آن در اين صنعت اشاره شده است. مباحث بعدي اين گزارش شامل توليد و شناسايي نانوذرات است. درنهايت بخش عمدة گزارش به بررسي استفاده از نانوذرات در حل مشکلات عمدة دارورساني از جمله دارورساني پروتئين‌ها، دارورساني سرطان و دارورساني به مغز ، دارو رساني به چشم ، کنترل عفونتهاي داخل سلولي و کاهش مقاومت چند دارويي پرداخته است.

به دليل حجم بالا ميتوانيد ان را در ادرس زير مشاهده فرماييد.

http://nano.ir/reports/attach/Nano%20particle_pharmcology13821215.pdf

منبع :سايت نانو

oliver بازدید : 69 شنبه 28 اسفند 1389 نظرات (0)
خلاصه :
از جمله زمينه‌هاي مساعد جهت ورود نانوتکنولوژي، عرصة صنايع آرايشي و بهداشتي مي‌باشد. با رشد روزافزون جمعيت و افزايش آگاهي‌هاي عمومي در خصوص توجه بيشتر به مقولة بهداشت و مواد آرايشي و بالتبع افزايش تقاضاي اين محصولات و رقابت چشمگير در اين صنعت چه در سطح کشورها و چه در عرصة بين‌المللي، لزوم ورود اين صنعت را به عرصة نانوتکنولوژي اجتناب‌ناپذير کرده است همچنانکه بعضي شرکت‌ها از جمله شرکت معروف فرانسوي L’Oreal از سال 1997 يعني زماني که هنوز نانوتکنولوژي چندان مطرح نبوده است با توليد نانوکپسول‌ها و استفاده از آن‌ها در فرمولاسيون محصولات خود پا به عرصه نانوتکنولوژي گذاشته‌اند و در همين راستا به موفقيت‌هاي چشمگيري نيز دست يافته‌اند. به اين منظور جهت افزايش آگاهي‌ علاقه‌مندان گزارشي با عنوان کاربرد نانوتکنولوژي در صنايع آرايشي و بهداشتي تهيه گرديده است. در اين گزارش سعي شده است که در ابتدا به مزيت‌هاي نانوتکنولوژي در اين صنعت اشاره شود. سپس از شرکت‌هايي که از نانوتکنولوژي در توليد محصولات خود استفاده کرده‌اند، همراه با معرفي محصولات آن‌ها اسم برده شده است. از جمله اين محصولات کرمهاي ضدآفتاب، کرمهاي ضدچروک و ضدپيري و انواع رژ لب مي‌باشد. از نکات جالب توجه در اين گزارش وجود چندين شرکت آسيايي در ليست مذکور است که نشان‌دهندة آگاهي اين شرکت‌ها و رويکرد آنها به استفاده از نانوتکنولوژي در توليد محصولات خود مي‌باشد.

به دليل حجم بلاي نوشته ان را در ادرس زير مشاهده فرماييد

http://nano.ir/reports/attach/Cosmetics_color831215.pdf

منبع :سايت نانو

oliver بازدید : 71 شنبه 28 اسفند 1389 نظرات (0)
خلاصه :

اين مقاله گزارشي از کارگاه کاربردهاي نانوفناوري در علوم پزشکي و بعنوان گزارشي از آغاز فعاليتهاي پژوهشي و سرمايه گذاري دولت کانادا در زمينه نانو پزشکي مي باشد که در فوريه 2003 در کشور کانادا منتشر شد در اين مقاله ابتدا تعريفي از نانو فناوري ارائه شده است و بدنبال آن به شاخه هاي مختلف علو پزشکي و علوم دارويي که در آن ها نانو فناوري وارد عرصه شده است اشاره گرديه است و به پيشرفت هايي که در هر زمينه با ورود نانو فناوري صورت خواهد گرفت و يا در حال صورت گرفتن است اشاره شده است اين زمينه ها عبارتند از: 1 – داروسازي 2 – مواد اساسي جهت ساخت کاشتني ها در بدن 3 – وسايل کاشتني در بدن 4 – جراحي 5 – وسايل تشخيصي 6 – درک فعاليتهاي پايه اي زندگي در آخر نويسندگان با ارائه ليستي از محققين مختلف در زمينه نانو پزشکي و ارائه زمينه هاي کاري هر کدام امکان آشنايي با افراد پيشگام در اين زمينه را فراهم نموده اند . مطالعه اين مقاله خواننده را تا حد زيادي از توهماتي که نسبت به نانو فناوري و بالاخص نانو پزشکي وجود دارد خارج ساخته و با ارائه کارهاي تحقيقاتي پيشرو و در حال انجام در دنيا نگرش تازه اي براي خواننده ايجاد کرده و آينده اي روشن در زمينه نانو فناوري پيش روي او قرار مي دهد.

به دليل حجم بالاي نوشته مي توانيد ان را در ادرس زير مشاهده فرماييد:

http://nano.ir/papers/attach/article_147-820601.pdf

منبع : سايت نانو

oliver بازدید : 78 شنبه 28 اسفند 1389 نظرات (0)
خلاصه :
با ورود نانوتکنولوژي به عرصة زندگي بشر، و استفاده از اين فناوري در پيشرفت علوم زيستي و پزشکي، علم دندانپزشکي نيز از اين فناوري بي‌نصيب نمانده است. بي‌شک اميد مي‌رود مشکلاتي که تاکنون در زمينة دندانپزشکي بالاخص در خصوص مواد مورد استفاده وجود داشته است، با استفاده از نانوتکنولوژي مرتفع گردند. مشکلاتي چون عدم استحکام مواد و يا عدم زيبايي مناسب، مشکل نگهداري و يا استفاده اين مواد، همه و همه گوياي نياز به ورود محصولاتي ايده‌آل به عرصة دندانپزشکي ترميمي است. در گزارش - کاربرد نانوتکنولوژي در دندانپزشکي - سعي شده است با گوشه‌اي از دستاوردهاي نانوتکنولوژي در زمينة دندانپزشکي آشنا شويم. اين گزارش در 26 صفحه با موضوعاتي چون اهميت نانوتکنولوژي در دندانپزشکي، اهميت بازارهاي مرتبط با محصولات دندانپزشکي و درنهايت ليستي از شرکتهاي مطرح در زمينة دندانپزشکي که از نانوتکنولوژي در توليد محصولات خود استفاده مي‌کنند، به همراه معرفي محصولات آن‌ها که بيشتر از دسته نانوکامپوزيت‌ها مي‌باشند، تدوين گرديده است.

به دليل حجم بالاي نوشته مي توانيد ان را در ادرس زير مشاهده فرماييد:

http://nano.ir/reports/attach/Nanodental_site.pdf

منبع : سايت نانو

oliver بازدید : 72 شنبه 28 اسفند 1389 نظرات (0)
خلاصه :
يكي از رشته‌هايي كه با ورود نانوتكنولوژي به عرصة علم و فناوري به ميزان زيادي تحت تأثير پيشرفت‌هاي اين فناوري قرار گرفته است‌ علوم پزشكي مي‌باشد. انسان همواره درصدد نگهداري سلامتي خود بوده و يا خواستة او اين بوده است كه با از دست‌ رفتن اين سلامتي آن را در صورت امكان به حالت اوليه برگرداند و يا در حالتي ايده‌آل‌تر بتواند بر نواقص ذاتي، جسمي و فكري خود فائق آيد. دستيابي به نانوتكنولوژي تاحدودي توانسته است به برخي از اين آرزوها جامة عمل بپوشاند و يا اميد مي‌رود در آينده‌اي نزديك گره بسياري از مشكلات پيچيدة بخش تشخيص و درمان بيماري‌ها را باز نمايد. به همين منظور جهت آشنايي هرچه بيشتر محققان و خوانندگان با اثرات نانوتكنولوژي بر دو بخش تشخيص و درمان بيماري‌ها، گزارشي تحت عنوان «كاربردهاي نانوتكنولوژي در تشخيص و درمان بيماري‌ها» تهيه گرديده است. اين گزارش كه منتخب كارهاي تحقيقاتي در سال‌هاي 2003 و 2004 در زمينة نانوتكنولوژي در تشخيص و درمان بيماري‌ها است در 53 صفحه تهيه شده است كه عناوين برجستة آن عبارتند از: نانوتكنولوژي و درمان سرطان ، نانوتكنولوژي و داروها ،نانوتكنولوژي و بررسي ژن‌ها و ....

به دليل حجم بالاي نوشته مي توانيد ان را در ادرس زير مشاهده فرماييد:

http://nano.ir/reports/attach/Nanotreatment_with%20references_1.pdf

منبع: سايت نانو

oliver بازدید : 58 شنبه 28 اسفند 1389 نظرات (0)
خلاصه :
گزارش حاضر به كاربرد ها وامكانات فراهم شده توسط نانوتكنولوژي در تصويربرداري پزشكي ميپردازد

به دليل حجم بالاي نوشته مي توانيد ان را در ادرس زير مشاهده فرماييد:

http://nano.ir/reports/attach/report_nanoimaging830721_vs.pdf

منبع: سايت نانو

تعداد صفحات : 15

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 153
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 51
  • بازدید ماه : 51
  • بازدید سال : 1,961
  • بازدید کلی : 14,806